Saturday, September 28, 2013

New Piece/Nova peça

Working a lot but still not managing to make all the ideas materialize.
Sometimes I wonder why I am in such a hurry to work. It’s as if I wouldn’t have time enough to do all I want to do, but I have all the time in the world….nothing else to do (at last!). So it’s hard to fathom why I feel so pressed to work, so anxious about starting of finishing a piece, so hectic when I’m working….Well it probably means the finicky muse attacks again….
So here is one more piece to show you. The details some might not see are the  texture on each member of the family: the father has branches, the mother seeds and the son leaves… I especially like the way the son’s heart is protected by the dad’s hand. This piece is about 1.9 meters high.
Now I want your comments!

Trabalhando muito mas, ainda assim, não consigo fazer todas as ideias se materializarem.
Às vezes me pergunto por que tenho tanta pressa de trabalhar. É como se eu não fosse ter tempo suficiente para fazer tudo o que quero fazer, mas tenho todo o tempo do mundo....nada mais a fazer (enfim!). Então é difícil saber por que me sinto tão pressionada a trabalhar, tão ansiosa em começar e acabar uma peça, tão agitada quando estou trabalhando....Isto provavel
mente quer dizer que a minha musa fricoteira ataca novamente....
Então aqui está mais uma peça para vocês verem. Os detalhe que alguns podem não perceber são as texturas em cada membro da família: o pai tem galhos na roupa, a mãe tem sementes e o filho, folhas...Gosto especialmente do modo como o coração do filho é protegido pela mão do pai. Esta peça tem 1,9 metros de altura.

Agora, quero seus comentários!

No comments: