Saturday, July 11, 2009

Almost there

The new studio is coming along well…I never thought so many details had to be considered in remodeling a hut but it is starting to look like a proper studio…Today, despite the heavy rain, the walls are being put up…After that, it’s installing the windows, the doors, painting inside and out, installing the toilet and sink as well as electricity and water pipes…I would say there’s some 2 weeks more before I can move in….Two long and dry weeks…
Dry, because I have been dragging my creative feet around, unable of doing anything much apart from daydreaming and making countless plans as to how it is going to be or not… I have boxes piled high all over with things I’ve been buying and collecting to be sure they won’t be forgotten when moving actually happens.
And this is how I have almost nothing to show for these past few days….I have managed to finish Journal #16 and make the cover. I have also made two pillows for the new studio and am now working on covering my thinking chair with crochet squares…
Hopefully, inspiration will come again when I’m finally standing inside my new space and getting organized again.

O novo ateliê está começando a aparecer...Nunca pensei que fossem tantos os detalhes a serem considerados na reforma de um “barraco” mas pelo menos já está começando a parecer um atelier...Hoje, apesar da chuva pesada, as paredes estão sendo instaladas...Depois disso, são janelas, portas, pintura interna e externa, instalação das peças do banheiro e dutos de eletricidade e de água...Eu diria que são mais duas semanas até que eu possa me mudar...Duas longas e secas semanas...
Secas porque tenho arrastado os pés da criatividade, incapaz de pouco além de sonhar acordada e de fazer incontáveis planos sobre o que vai ser como ou não...Tenho caixas empilhadas por todo canto, com coisinhas que tenho comprado e recolhido e que quero ter certeza de não esquecer quando finalmente mudar..
E é assim que tenho muito pouco para mostrar...Consegui terminar o Diário Visual #16 e fiz a capa. Também fiz duas almofadas para o atelier novo e agora estou fazendo uma capa de quadradinhos de crochet para minha cadeira de pensar...Espero que a inspiração volte quando eu finalmente estiver no meu novo espaço, novamente organizando minha vida...

No comments: